CARA MENGATASI KULIT KERING?

ANDA SATU LANGKAH UNTUK KELIHATAN LEBIH SIHAT DAN CANTIK

petua atasi kulit kering

” Kadang-kadang kulit wajah kita antara MAHKOTA yang perlu di jaga untuk membangkitkan keyakinan diri. Hanya dengan SATU krim, secara semulajadi kulit wajah anda akan lebih SIHAT dan CANTIK. Anda tak akan TAKUT lagi dengan kulit kering KUSAM. Ia sememangnya saat yang paling INDAH tahun ini kepada anda. Dan kerana ia begitu MUDAH untuk di gunakan, mudahlah untuk anda sentiasa sihat dan cantik berseri-seri. Ya anda berhak untuk CANTIK! “

****************************************************************************

KULIT KERING YANG MENAKUTKAN!

cara mengatasi kulit kering rosak

Cara Mengatasi Kulit Kering? Pernah tak anda rasa pedih-pedih sebab kulit wajah anda kering? Dengan keadaan cuaca panas dan terdedah, sudah pasti memudaratkan lagi keadaan itu.

  • Apakah anda tak pernah risau, jika kulit wajah kering menjadi semakin rosak dan ianya akan memudarkan seri wajah anda?
  • Kulit wajah yang kering antara punca utama masalah jerawat, jeragat, bintik hitam, kulit kelihatan tak bermaya dan kusam yang membosankan.
  • Sudah pasti anda tak ingin di label sebagai orang yang tak ada keyakinan diri bukan?

Jadi selama ini apakah cara anda untuk mengatasi masalah anda?

*****************************************************************************

FAKTA KRONIK KESAN MASALAH DARI KULIT KERING 

PETUA CARA ATASI KULIT KERING DAN BERJERAWAT

Kerana kulit wajah anda adalah aset dan mahkota yang berharga. Hargailah sebaik-baiknya.

  • Jerawat – Tahukah anda 40 hingga 50 juta rakyat Amerika terlibat dengan masalah kulit berjerawat yang salah satunya berpunca akibat dari kulit kering.
  • Jeragat – Di Asia, kira-kira 40% perempuan dan 20% lelaki adalah mereka yang menghadapi masalah melasma (jeragat).
  • Ekzema – 2 dari 10 orang, kira 6.6 juta rakyat di Malaysia pula merupakan penghidap penyakit ekzema (gatal-gatal di kulit).
  • Psoriasis – Selain anggaran 800,000 orang rakyat di Malaysia menghadapi masalah Psoriasis (kulit bertompok dan bersisik).
  • Sinar UV – Di sebabkan terdedah kepada sinar UV dan cahaya matahari, ini penyebab utama kulit wajah menjadi kering dan merosakkan.
  • Barah kulit – Lebih menakutkan lagi, pada usia muda, inilah antara golongan yang lebih berisiko dan cenderung untuk menghidap penyakit barah kulit (myhealth.gov.my/skin-cancer).

Berapakah umur anda ya sekarang?

****************************************************************************

PETUA MENGATASI KULIT WAJAH KERING

Bagaimana cara dan petua untuk mengatasi masalah kulit wajah kering, jerawat dan berjeragat?

Kulit wajah yang kering adalah di sebabkan kelembapan kulit berkurangan. Banyak faktor mempengaruhi kulit kering seperti pemakanan, gaya hidup dan pendedahan kepada cahaya matahari.

Ini antara petua mengatasi masalah kulit kering yang selalu di praktikkan.

1. Madu dan Susu – Madu terkenal dengan pelbagai khasiat penyembuhan. Susu pula terdapat pelbagai nutrien yang baik.

madu dan susu cara atasi kulit kering

Cara-caranya:

  • Ambil 2 sudu madu dan susu yang secukupnya (kalau ada susu segar lagi bagus).
  • Gaul sebati sehingga susu larut bersama-sama madu.
  • Simpan dalam peti sejuk selama beberapa minit.
  • Sapu di muka anda sebagai masker. Biarkan dalam 30 minit.
  • Bila dah kering bilas dengan air.

2. Kulit telur – Protein di perlukan untuk keanjalan kulit. Kulit telur terbukti mengandungi sumber protein yang tinggi.

 

kulit telur atasi masalah kulit kering

Cara-caranya:

  • Ambil kulit telur dan keringkan.
  • Bila dah kering tumbuk/kisar sampai jadi serbuk.
  • Larutkan bersama air atau dengan putih telur (agar-agak je nak pekat macam mana).
  • Lumurkan dekat keseluruhan wajah dan biar sampai kering. Selepas itu bilas dengan air.

3. Bedak sejuk – Bedak sejuk di buat daripada beras. Beras mempunyai pelbagai khasiat. Dan ini merupakan kaedah turun temurun yang berfungsi mengurangkan kulit berminyak.

bedak sejuk atasi masalah kulit kring

Cara-caranya:

  • Ambil secukupnya beras. Rendamkan dalam air (nisbah air dengan beras macam nak masak nasi).
  • Biarkan selama kira-kira 30 hari. Setiap hari tukar gantikan air rendaman untuk mengelakkan busuk.
  • Dah setel. Ambil beras dan kisarkan halus dengan sedikit air.
  • Kemudian masukkan beras dalam kain, titiskan dalam bekas kering (titiskan macam nak buat cendol tu).
  • Biar kering dan boleh di gunakan. Sapulah ke muka.
  • Cara yang lagi senang, pergi kedai beli bedak sejuk dan tempeklah sepuas-puasnya dekat muka anda.

Banyak lagi sebenarnya petua-petua dan cara-cara mengatasi masalah kulit kering.

Antara kaedahnya minum air secukupnya dalam sehari, makan buah-buahan dan sayuran yang tinggi nutrien, tidur secukupnya, elakkan alkohol dan merokok, elakkan duduk dalam air-cond terlalu lama dan macam-macam lagilah.

Tapi kenapa masalah kulit wajah kering semakin membebankan anda. Susah nak jaga bukan?

******************************************************************************

8 MASALAH ANDA-ANDA YANG SEBENAR

MASKER MUKA ATASI KULIT KERING

1. Banyak petua-petua dan cara-cara untuk atasi masalah kulit wajah kering yang merupakan penyebab utama pelbagai penyakit kulit yang lain.

2. Semua cara tersebut amat berkesan. Tidak di nafikan. Tapi, kenapa anda masih di belenggu dengan masalah kulit wajah kering?

3. Nak tau kenapa? Sebab semua cara-cara, petua-petua dan kaedah-kaedah itu tidak sesuai untuk anda. Ya di ulang, sangat tidak sesuai. Anda hanya bazirkan masa dan bazirkan tenaga.

4. Cara-cara tersebut yang bertujuan untuk mengatasi masalah kulit wajah kering anda sudah tidak relevan.

5. Anda seorang yang sibuk. Anda bekerjaya. Anda perlu jaga anak-anak di rumah. Anda perlu untuk uruskan urusan rumah tangga. Anda banyak lagi perkara penting yang perlu di setelkan.

6. Kenapa anda mesti mencari beban masalah dan bersusah-payah, sedangkan yang mudah ada di depan mata? Mudah di guna, mudah di pakai. Maka amat mudahlah untuk jaga kesihatan kulit anda yang kering itu.

7. Jika anda berfikir kecantikkan dan kesihatan kulit adalah mahal, kemudian cubalah untuk kusam ye.

8. Anda seorang yang sibuk dan memang tidak ada masa untuk bermekap. Tapi anda tetap terus lakukan rutin harian yang sia-sia. Semata-mata untuk di lihat cantik bila keluar rumah.

******************************************************************************

DENGAN 1 MINIT, KULIT WAJAH KERING ANDA SELESAI

KULIT CANTIK SEMPURNA

♥ Inilah cara sebenar untuk merawat kulit wajah anda yang kering. Jimat tenaga, jimat masa dan tak perlu berusah-payah.

♥ Semudah sapu sikit krim dan lihat keberkesanannya. Sesuai untuk anda yang sentiasa sibuk dan sentiasa bergegas-gegas dalam aktiviti harian.

♥ Tinggal dan jauhkan dari segala macam toner, krim UV, krim pelembap dan bedak-bedak yang sungguh melecehkan dan menyusahkan.

♥ Ayuh mulakan transformasi. Berubah untuk kebaikan diri anda. Dan perubahan itu akan mempengaruhi keyakinan diri anda. Ya anda lebih yakin bersemangat.

♥ Apa kata anda cuba Gan-Shiro untuk sebulan. Ia terbukti berkesan dan hebat memulihkan kulit wajah anda.

♥ Semua 5 kebaikan dalam 1 yang dahulunya sukar untuk di perolehi, kini telah terhidang di depan mata. Anda tentu sekali gembira.

♥ Segala masalah anda sebelum ini selesai. Hanya perlukan kurang 1 minit untuk anda terus menikmati kulit sihat dan cantik sempurna.

Dapatkan Gan-Shiro hari ini. JOM CIT-CAT !

 

 KLIK DI SINI!

BAGI PENDAPAT ANDA YE 🙂

Advertisements

14 thoughts on “

    1. hi naddy, awak ada masalah kulit kering? kalau kena panas rasa macam mana ye?

      sebenarnya ni krim untuk selesaikan masalah kulit kering awak tu. krim ni melembapkan dan sekaligus menyihatkan kulit awak. kalau awak rasa selalu tumbuh jerawat, jeragat dan banyak bintik-bintik hitam, sebenarnya awak ada masalah kulit kering. bila melanin bertambah sebab tu awak selalu rasa tak selesa dan penyebab kulit awak tak sihat

      Like

    1. hi mel, hehe..yup betul. madu n susu tu bahan semulajadi yang besar manfaat. kalau awak selesa dengan cara tu teruskan ye. yang penting kesihatan kulit kita terjaga 🙂

      cuma sekarang ni zaman dah berubah. masing-masing sibuk dan takde masa nak guna cara konvensional macam tu. kan?

      Like

  1. cane ek nak dapatkan produk ni? sy bminat. sy mmg ada masalah kulit cepat kering. kalau kurang minum air mmg terasa mcm mnucuk-nucuk je bila kena panas.

    Like

    1. hi aishah, terima kasih kerana berminat. kalau boleh teruskan amal minum air banyak-banyak ye. sebab air merupakan sumber semulajadi untuk kekalkan kelembapan kulit. cara paling terbaik dan sangat natural. tapi macam awak cakap, kekadang memang terlupa minum air secukupnya adalah perkara biasa.

      jadi kena cari alternatif lain untuk kekalkan kesihatan kulit. kalau awak berminat boleh terus cit-cat dengan kami 012-4436313. nanti akan ada yang melayan awak ye. jangan risau kami sedia membantu. semoga awak beroleh manfaat.

      Like

    1. hi ayuni, krim ni 5 fungsi dalam 1. sebab tu la ia mudah di guna. tak perlu lagi nak pakai pelembap, serum, toner atau sebagainya. krim ni nak memudahkan awak. tapi kalau nak pakai bedak, terpulang keselesaan awak. tak ada masalah pun sebenarnya. ok kan krim ni?

      Like

    1. hi siti fairuz, sebelum tu boleh saya tahu apa sebenar masalah awak ye? krim ni boleh tahan dalam sebulan dan lebih. dan dalam sebulan boleh di lihat kulit akan lebih lembap dan awak akan lebih yakin. jom cit-cat dulu nak? 012-4436313.

      Like

    1. hi izyan, miss ada masalah kulit kering ye? kalau berminat boleh terus sms/whatsapp CANTIK ke 012-4436313. nanti akan di beri cara pembelian ye.

      untuk makluman takde side effect melainkan kulit kering tu akan bertukar lebih lembap, sihat dan lebih cantik 🙂

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s